1/31/2012

"Do what you love and fuck the rest"

Leffakorneriiii!!!! Oon viime aikoina nähnyt paljon elokuvia. Koska täällä oli ne leffafestarit, mutta myös koska täällä on kirjasto, jossa on mainio leffahylly.
Ja koska pidän listojen laatimisisesta (tällä hetkellä työn alla on lista paikoista, joissa haluan käydä ainakin kerran. Siitä on tulossa pitkä), tuli mieleen laatia lista mun lempparielokuvista. Sitten tuli mieleen jakaa se täällä. Eli tässä näin on minun lista:


1. The Science of Sleep

science of sleep

09uj


Oon nähnyt tämän varmasti yli 10 kertaa. Ihan mahtava leffa, en tiedä parempaa! Ihanan sekava ja upeat lavasteet.

2. Little Miss Sunshine

8dv

sunshine2_large

Haha, tämänkin olen nähnyt aivan tuhottoman monta kertaa. Oon huono perustelemaan, mutta joo, tämä on hauska. Pappa on paras!!

3. Lords of Dogtown

LordsOfDogtown2_large

87gyd

"I said, who's got bad karma?"Mun ja Lindan piti alkaa skeittaamaan sen jälkeen kun nähtiin tämä ekaa kertaa. Eikö pitänytkin, Linda? Jay on mun ja muistaakseni Stacy Lindan lemppari. Oon myös puhkikuunnellut tämän leffan soundtrackin.

4. Melancholia

Ihan mieletön. Olisi pitänyt nähdä tämä leffateatterissa.

5. Requiem for a Dream

Vitoseen oli tosi vaikea valita yhtä, mutta valitsin Unelmien sielunmessun, se on kerta kaikkiaan niin kamala. Ja hieno samalla.

+ Madacascar

HAhahahahahahahahahhhhha!!!!!!!!

Onkos kamut teillä samoja suosikkeja? Entä voitteko suositella mulle jotain erinomaisia elokuvia? Tajusin että noista minun suosikeista ainoastaan Melancholian olen ekan kerran nähnyt kahden vuoden sisällä - ikilemppareita on vaikea syrjäyttää! Ehkä voisin mainita loppuun vielä lempileffoja, joita on vaikea pistää järjestykseen: Saksikäsi Edward, Grease, Geishan muistelmat, Cry Baby, Äideistä parhain, Bambi, Leijonakuningas, Inglorious Bastards, Amélie, Piano, 500 days of Summer, Dancer in the dark

Äh, aivan varmasti unohdin mainita monta.

Ups, ja kuvat weheartit.com



15 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Midnight in Paris, aivan ehdoton Woodyn uutuus.. Tulee sitä katsellessa kova matkakuume pariisin kesään muutama vuosikymmen sitten mieluiten:D

Unknown kirjoitti...

heii hyvii leffoja ja teijän blogi on muutenkin ylihuikee !!

voisitteko vilkasta omaa tuotostani ? =)=)

bohemiansparkle.blogspot.com

Sanna kirjoitti...

Joo, Midnight in Paris oli leppoisa! Ja Benny & Joon, yksi kaikkien aikojen suosikeista, tosi symppis + Johnny (oon kyllä kuullut myös täysin päinvastaisia mielipiteitä). Mutta kannattaa ehdottomasti katsastaa, jos et ole jo nähnyt.

ps. sulla on tosi hyvä leffamaku! :D

karoliina kirjoitti...

Stand by Me, Lost in Translation, Pocahontas ja Leijonakuningas on mun lempparit. On tossa sunkin listalla paljon hyvii ja semmosia jotka pitäis ehdottomasti katsoa =)!!

Pauliina K kirjoitti...

Lords of Dogtown on paras ikinä. ikinä. ihan sama missä kategoriassa. ja mäkin päätin alkaa skeittamaan kun näin sen ekan kerran mutta se vähän jäi..

Anonyymi kirjoitti...

hei kun saat listan paikoista joissa haluat käydä valmiiksi, näytä sekin täällä!! :)
/elisa

Noora kirjoitti...

omiin lemppareihin lukeutuu ainakin the boat that rocked, suosittelen! ja ihana lista, voisin tsekkaa siit ne mitä ei oo tultu viel nähtyy:)

Henje kirjoitti...

Lords of Dogtown on paras! Ootko nähny sen dokkarin Dogtown and Z-Boys? Seki on iha huippu ja siis tietty kertoo niistä oikeistä jäbistä, ne ite kertoo skeittauksen alkamisesta! Huikee pätkä! Ja little miss sunshine <33 Pappa on tosiaan paras!

Miina kirjoitti...

Anonyymi1, pitänee katsastaa! Pariisi ei ookaan vielä mun Paikat, joissa haluan käydä -listalla. Ehkä tuon leffan jälkeen on....

pinya, Tusen takk!!! Sinun blogi vaikuttaa tosi kivalta kanssa! Mun pitäis kunnostautua blogirintamalla -oon tavattoman surkea muistamaan seurata yhtäkään blogia vaikka haluaisinkin! Ehkä täällä Norjassa opin, kun on enemmän aikaaaaaa

Sanna, sellaiset leffat on useimmiten parhaita mitkä jakaa täysin ihmisten mielipiteet :--DDD
ja ps. kiitti, sulla ilmeisesti myös, joten samat sanat!

karoliina, hyviä leffoja nuokin! Pitäis katsoa Stand by me uudestaan, koska oon täysin unohtanut sen!

pauliina, haha niin jäi meilläkin :--D nyt vähän harmittaa, ehkä mä kesällä hankin sen longboardin ja aloitan sillä! (temppujen tekemiseen mulla on varmaan kasvanut liian vahva itsesuojeluvaisto....)

elisa, voisin tehdäkin niin, kun se joskus valmistuu :--)

Kiitti, Noora! Unohdin listasta leffan Levoton Sussie, ihan sikahauska -suosittelen sitäkin!!!! Ja pitää katsoa The boat that rocked, en oo vielä nähnyt sitä! :-)

Henje, en oo nähny!!!! Ei vitsi, se on kyllä pakko katsoa! Onko se netissä jossain, vaiko dvd:llä? Ja pappa on todellakin parassss, jos en väärin muista niin Alan Arkin taisi saada oscarin siitä roolista :--D

Ida365.fi kirjoitti...

miina ostetaan lonkut(xD puhun tällee tuttavallisesti koska oon skede_kingi enkä se tyyppi joka alko itkee ku kokeili ekaa kertaa rullixii aka rulla_luistimii) ja rullaillaa niil auringon___laskuun!!!!!!! OK???? DEAL???

ps. en viekää tajuu sun lempi_leffaa...... oonko outo vai outo?? O_o

Miina kirjoitti...

Hahaha luulin eka että ehdotit meidän ostavan ne lonkut mitä ennenkin ollaan ostettu (hyiiiii xDxD) mutta JOO! OK! DEAL! Ostetaan ja kruisaillaan niillä sitten!!!!! <3__<3 (=minä rullailemassa idan kanssa auringonlaskuun)

ps. kato se uudestaan, se on ihana!!!!!!!!!!

mc_CUrry kirjoitti...

http://mykawaiiheels.blogspot.com/2012/01/for-your-lovin-imma-die-hard-like-bruce.html tässä oli joky jäbä tehnyt listan hyvistä elokuviosta ja (ainakin) kuvien perusteella ne vaikutti kivoiltaa!!!

Haluan nähädä marie antoineten uudestaaan!!!

Ida365.fi kirjoitti...

iduveli huutelee et katoin kans tänään ton listan ja oon et VOOUUU mun must see listalle meni moni!!!


PS: kurry, marie antoinette ärsytti mua iha stnasti ku katoin sen uusiks!!!!!! varmaan kirstenin vika mut se oli huono mun mielestä hahahahahaha

Miina kirjoitti...

Mahetsu lista, Curry!!!!!!! Oon nähnyt top3 tolta listalta ja pari muuta. Leonista en kyllä tykännyt kovasti, mut en muista miks :--D taisi olla liian väkivaltainen mun herkälle lapsen sielulle??

Ida hei, et oo ikinä kertonu mikset tykkää Kirstenistä. Kerro! Sehän on hyvä, ja näyttelee useissa loistavissa leffoissa. Toisaalta, en mäkään osaa sanoa miks en tykkää yhtään Anne Hathawaysta.....

Anonyymi kirjoitti...

Heippa! Törmäsin sattumalta tähän postauksees: http://ashacucu.blogspot.com/2009/12/over-our-doorway-is-written-hail-and.html pystyisikkö pistään jotkut vähän yksityiskohtasemmat ohjeet miten toi kampaus tehdään?:)